Illustration

Від тривожності до рівноваги: історії вчительок, які боролися зі страхами за допомогою EMDR-терапії

автор

Анна Степанова-Камиш, “Нова українська школа”

Одне із завдань учителів у класі – створювати атмосферу безпеки та комфорту. Але як це зробити, коли вчителі теж перебувають в стані постійного стресу, тривоги, страху за себе та близьких та під впливом травматичних подій? Як можна швидко й ефективно відновити свої емоційний стан та ресурсність і допомогти учням подолати стрес і негативні спогади?

У навчальній програмі “Розвиток психологічної стійкості вчительства та школярів, переселених із постраждалих від війни районів”, що реалізує ГО “Смарт освіта” за підтримки Фону ООН у галузі народонаселення в Україні, українські вчительки проходили групову терапію за методом EMDR і вдосконалювали навички психологічної самодопомоги.

ПРО ПРОЄКТ

Метою проєкту було допомогти учасницям знизити рівень стресу, повʼязаний із війною та іншими особистими причинами, та навчити їх навичок самостійно регулювати свій психоемоційний стан у стресових ситуаціях.

Учасниці насамперед отримали знання про те, що відбувається з ними та їхніми учнями, як допомогти собі та іншим, а також мали змогу пропрацювати свій травматичний досвід.

Участь у проєкті передбачала:

● сесію тренінгу навичок психологічної самодопомоги;● сесії в групах індивідуального опрацювання власного досвіду за протоколом EMDR.

Навчання та групи опрацювання особистого досвіду проводили сертифіковані спеціалістки в галузі травмотерапії Тетяна Тимошенко та Ольга Уралова.

Більше про метод EMDR ви можете дізнатися з
вебінару голови правління “Асоціації EMDR в Україні” та тренерки з кризової психології Оксани Наконечної або з цієї статті.

Подивитися, як виконувати практики, яких навчалися учасниці проєкту під час тренінгової частини, можна з
вебінару EMDR-терапевтки й супервізорки Тетяни Тимошенко. Або ж читайте текстову версію цієї трансляції.

Ознайомитися із повною версією статті можна за
посиланням, на сайті НУШ.